På Museum für Kommunikation vises indtil den 16. september udstillingen Oh Yeah! Popmusik in Deutschland

Der er nok ikke noget ord, som er så misforstået til den negative side som tysk slager. De fleste tror, at det er sådan den lidt overflade-popmusik, som jo også kan være underholdende nok, men som også bliver rynket på næsen af, ligesom det sket med dansktoppen her i 70’erne og 80’erne. Tysk slager er noget andet. Det er de ualmindeligt velskrevne -komponerede sange fra 1920’erne og 1930’erne. Ofte fortæller de en lille historie på humoristisk vis, og i teksterne er der flotte finurligheder og gode rim.

Begge genrer – poppen og slagerne er repræsenteret på udstillingen i Museum für Kommunikation. Det begynder i 1920’erne med Josephine Baker og slutter med Udo Lindenberg – hvad der ligger der imellem? Det synes jeg I selv skal tage omkring og se. Og hvis I ikke kan vente til I kommer på museet, så er er mulighed for at tjekke det lidt ud online.

Læs mere om Oh Yeah! Popmusik in Deutschland! her.

Udforsk udstillingen online her.

Skriv gerne en kommentar