Berliner Fenster er navnet på det firma, der kører reklamer og information på de små skærme i U-bahn togene i Berlin. For nogle år siden fik organisationen Going Underdground den idé at udnytte Berliner Fenster til at præsentere en årlig  kortfilmfestival. Den løber netop i disse dage og indtil den 28. september. På festivalens hjemmeside fortælles mere om festivalen og der er også et link til en hjemmeside, hvor man kan stemme på hvilken film, man synes bedst om.

Sikke dog en god idé det er på den måde at få kortfilmen præsenteret for et stort publikum. Det er jo ellers ikke en genre, som bliver set af så forfærdeligt mange. En ekstra udfordring til filmkunstnerne i denne festivalkonkurrence er, at der ikke er lyd på filmen. Man kan se nogle af filmene på YouTube – prøv det, jeg linker til dem – det er fantastisk hvor meget man kan fortælle i billeder på så kort tid.

Så husk at se på de små skærme i togene i denne tid, men pas nu på, at holde øje med stationerne og komme af det rigtige sted.

Hjemmesiden for Going Underground – Se nogle af filmene på YouTube.

Skriv gerne en kommentar